Thursday, August 19, 2010

Memoir Treble Season..

Musim 1998/99 musim paling emotional buat aku..yela, game2 musim tu mmg mencabar and paling best comeback2 yg MU buat..kalau korang ingat lagi time piala FA pusingan ke-4 MU lwn Liverpool yg MU ketinggalan 1-0 (Owen yg skor) last 2 minute MU skor 2 bijik thru Cole and Solskjaer! Then semifinal piala FA, MU lwn Arsenal..dah la minit2 terakhir,si philip neville bagi penalty lak (selamat Schmeichel save) yg sebelum tu MU main dgn 10 org lepas kapitan si KEANE kena kad merah! Memang cuak ..tp berbaloi bila my idol si GIGGSY buat GOAL OF THE CENTURY!! Giler la,emosi gila babas aku time tu..dia buat jaringan solo lebih separuh padang sambil gelecek smp 4-5 pemain arsenal n rembat padu sampai si Seaman cium angin jer!! hahaha..belom lg aku citer comeback FINAL champions league..lagi emosi siut!! 3 game terakhir MU musim tu, MU lwn Spurs (Premier League) MU lwn Newcastle (Final Piala FA) and MU lwn Bayern (Final Champions League) semua aku tengok kat kedai mamak kat sebelah Sunway Piramid. Al-Maklumla time tu nak subscribe Astro punya la mahal..so duit kirja aku beli moto! Dgn moto tu la aku ulang alik peejay-sunway  nak tgk EPL punya pasal!! Kalau aku tau time tu mamak kat seksyen 14 dah pasang Astro takde la aku nak gi jauh2 ke sunway (melalut la plak..hehehe) !!!!
**MU vs Spurs - MU ketinggalan 1-0 before halftime, then Beckham skor..memang lega aku time tu (baru aku order makanan, kalau tak aku minum teh'o je 2 gelas)..and pastu Cole skor gol kemenangan!! Tamat je wisel menjerit-jerit semua supporter MU kat dalam kedai mamak tu! Ada yg peluk2..nasib baik aku dtg sorg2 kalau tak habis si dia aku kerjakan..hehehe!! 1 down 2 to go..
**MU vs Newcastle - Lepak kat pot biasa dlm kedai mamak.. baru beberapa minit main je Keane dah injured..aku dah pikir mcm2 dah..bad luck nyer..bole menang ke?..tau2 Sheringham masuk je ganti Keane dia skor..menjerit giler babas aku! Then Scholes lak skor..bertambah-tambah la emosi aku..yeehaa!!! 2 down 1 to go..
**MU lwn Bayern - Game stat kul 3 pg,aku terbangun lak kul 2 setengah so menggelabah aku naik moto gi Sunway..sampai2 je kedai mamak yg biasa aku lepak dah penuh sampai ke luar kedai! terpaksa aku cari kedai lain tp semuanya penuh..last2 aku jumpa satu kedai ni 'open air' coz ramai mat motor lepak atas motor tgk skrin projector,so aku join skali!! MU punya pasal sanggup la aku bertenggek atas moto tgk game sambil minum teh ais...baru beberapa 5 minit je Bayern dak skor!! Adalah beberapa org mamat ni yg sokong Bayern menjerit diantara ratusan MU fan kat situ (aku geram jer..takpe2!!)..Sepanjang game tu semua fan MU cemas jer sampai la referee simpanan angkat papan tunjuk 3 minit masa tambahan..aku dah down giler dah time tu siap stat moto dgn beberapa mamat moto yg lain!! Aku nak gerak jer tiba2 semua org bangun menjerit bila Sheringham skor ..(ciissss,aku terlepas lak moment tu)!!! Nak tau apa kitorang buat..semua 'boo' kat mamat Bayern tadi..kesian gak la kat diorg tu,nampak kecik sgt time kena kutuk (wakakaka..padan muka kau)!!! Aku pun tak jadi nak gerak coz ada masa tambahan kot!! MU dpt corner lak last2 minit tu..GOALLLLLL!!! Solksjaer skor hasil tandukan Sheringham..EMOSI siutttt!!! Habis semua org kat situ melompat-lompat termasuk aku sampai moto aku nak tumbang la..meja makan mamak adala 2-3 biji yg terbalik!! Mamat2 Bayern tu terus tutup muka belah sebelum wisel penamat...wakakaka!!!! GREATEST COMEBACK OF ALL TIME IN HISTORY OF CHAMPIONS LEAGUE!! hehehe..glory2 man utd!! Korang ingat lg tak korang kat mana for the last 3 game tu???

4 comments:

  1. as neutral football fan..
    sorry to say,
    a night to remember at istanbul
    was the best game in UCL history..
    its official kot..
    and for me,
    when M.U demolished Roma 2007..
    giler memorable..
    tp senang plak dilupakan..
    cz MILAN revenge on behalf Roma 3-0..
    that was the last time i support M.U.
    hoho..

    ReplyDelete
  2. Thanx anonymous..yeah betol what u said and everybody got their own opinion which MU game is the most memorable one!! Aku tak lupa game kat Istanbul tu, penalty shoot-out mmg byk kejutan..game tu 50-50 siapa yg bole menang! For me at Barcelona '99 most memorable coz we on the brink of losing the game and tingal 3 minit je injury time to play suddenly MU skor dua gol..how emo it is 4 me from feeling down to happiness!!! hehehe.. game MU vs Roma tu mmg paling best gak la..MU main mcm takde cela nya..aku ingat time tu MU bole skor belas2 gola la..wakakaaka!! thanx again bro..

    ReplyDelete
  3. time tu aku umur 7 tahun ar. xtau pape sal bola g
    hahaa..
    tp anyway since die hard fan, aku tgk blk game2 dlu..
    tp treble season tu mmg gempak gle la..
    coz kbnyakan MU ketinggalan jer..tp fighting spirit dorg mmg kuat gle.
    andy cole mmg top.. beckham lagi,giggs,scholes, mmg zaman kegemilangan dorg ar..
    tp game paling best final chmpions league ar.
    even aku tgk kat youtube pun,bulu roma aku meremang,cm dpt rasa aura dia tu
    lagi2 org kat stadium tu kan. perghhhhh
    bila lagi la MU nk jd cmtu.

    haa admin lagi 1 yang final 2008 yg MU klhkan chelsea penalti tu kan
    time tu aku f4,pagi tu ade exam,tp tgk gak,mmg x rugi ar
    tp time ronaldo dh miss mmg cuak gle ar.
    pastu kalau terry score lak, mmg MU kalah ar.
    tp , hujan mmg bwk tuah untuk MU hahaha
    gempak!!
    LOVE MU

    ReplyDelete
  4. Thanx walin..moscow 2008 tu pun mmg cuax gak aku time tu tapi bila drogba kena red card aku dah rasa mmg piala tu utk MU!! Bila CR7 tak skor penalti,terry amik aku tutup mata..wakaka,selamat dia tergelincir! then mu giggsy amik n i knew it that he will skor the winning penalty!! GGMU..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails